Værdigrundlag 2023

Assens Dagtilbud og Skole arbejder med en fælles forståelse for læring, trivsel og udvikling med udgangspunkt i vores værdigrundlag.
Vi ser potentiale i ethvert menneske, og målsætter os at skabe lyst og mod til at udvikle det enkelte menneske såvel som fællesskabet. Vi lægger vægt på et trygt og udbytterigt læringsmiljø i et tæt samarbejde med alle involverede parter.

Vores værdigrundlaget har betydning for vores identitet, udvikling og kultur. Værdierne har samtidig også betydning for både børnenes og de voksnes trivsel, udvikling og læring.

Vi har ambitioner på egne og hinandens vegne og har i processen haft øje for, hvordan værdierne i dagtilbuddet og i skolens praksis bedst muligt passer sammen med de mål, vi har for fremtiden.

Det samlede pædagogiske personale, skolebestyrelsen og elevrådet har bidraget til en fælles proces for at fastlægge det overordnede værdigrundlag for vores dagtilbud og skole.

Vores hensigt er, at give alle mulighed for at blive mødt med de samme værdier, alle steder i organisationen, og vi er af den overbevisning, at alle gør det bedste, de kan.

Vores værdier bygger på tillid, trivsel, motivation, anerkendelse, ordentlighed og nysgerrighed.

Juni 2023

Assens dagtilbud og skole - værdigrundlag

Shape Created with Sketch.