Dagligdagen

Dagligdagen i Smilehullet starter med en stille og rolig morgen med både børnehavebørn og SFO børn som spiser morgenmad sammen, inden SFO børnene skal i skole.

Formiddagen bruges på pædagogiske aktiviteter, planlagte af enten børn eller/og voksne, ture ud af huset og leg. Efter frokost er der børn som hviler sig eller sover. Om eftermiddagen henter vi SFO børnene i skolen og vi spiser frugt. Efter frugten foregår der stadig pædagogiske aktiviteter og leg inden vi samles for at slutte dagen af og lukke smilehullet.

I dagligdagen har vi ekstra fokus på betydningen af samspil og relationer mellem personale og børn og hvilken betydning det har for , at børnene trives, lærer, dannes og udvikler sig. For os handler gode relationer om, at børnene har en tryg tilknytning til de voksne, så de har en sikker havn at drage ud fra, når de skal udforske verden. Det handler også om, at de voksne er opmærksomme og lydhøre i samspillet med børnene, og at børnene får mulighed for nærvær og fordybelse med dem og i børnefællesskabet.

I børnehaven arbejder vi med en pædagogisk læreplan som indeholder seks læreplanstemaer som vi har fokus på hver dag.

De seks læreplanstemaer er:
- Alsidig personlig udvikling
- Social udvikling